۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد؛

پیش بینی حضور۲۰هزارنفر در آئین اعتکاف مرکزی/۱۸۰مسجد میزبان اعتکاف

پیش بینی حضور۲۰هزارنفر در آئین اعتکاف مرکزی/۱۸۰مسجد میزبان اعتکاف

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: باتوجه به افزایش حضور مردم استان به ویژه قشر جوان در آئین اعتکاف طی دو سال اخیر، پیش بینی می شود امسال نیز ۲۰ هزار نفر در این آئین شرکت کنند.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به در پیش رو بودن ایام اعتکاف اظهار داشت: با توجه به همزمانی ایام اعتکاف امسال با نوروز باستانی در تاریخ یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه سال ۹۷، ثبت نام شرکت در این مراسم از ۱۵ اسفند ماه در استان مرکزی آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: پیش بینی می شود امسال در سطح استان مرکزی بیش از ۲۰هزار نفر معتکف به استقبال و حضور در این مراسم عرفانی بیایند و مجموع مساجدی که امسال هم همانند سال های گذشته آماده پذیرش افراد معتکف شده اند ۱۸۰ مسجد در سراسر استان است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اعتکاف امسال به سبب همزمانی این مراسم با ایام نوروز ممکن است در آمار اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی شاهد تغییراتی باشیم اما با این حال پیش بینی می شود که قشر جوان ۶۰ درصد از جمعیت معتکف استان مرکزی را تشکیل دهد چرا که در دو سال اخیر نیز میزان حضور قشر جوان و نوجوان در مراسم اعتکاف در استان، بیش از ۶۰درصد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که مساجد محل اعتکاف در سراسر استان، زمینه ارائه خدمات به معتکفین را به بهترین نحو ممکن فراهم آورند تا علاوه بر خدمات اسکان مسافران نوروزی، از معتکفین نیز استقبال و پذیرایی مطلوب به عمل آید.

قربانپور با اشاره به ثمرات ارزشمند برگزاری آئین معنوی اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف فرصتی برای پرورش روح و جسم انسان است که برکات بسیاری به همراه دارد و باید درصدد آن باشیم که آثار مثبت این آئین معنوی در جامعه پیاده سازی شود، چرا که فلسفه این عمل عبادی دور بودن از هیاهوی زندگی دنیوی و عبودیت پروردگار است.

کد خبر 4248409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha